Kształcenie na odległość - gr. Jeżyki - 5.05
Kształcenie na odległość
Grupa Jeżyki
Dzień dobry,
poniżej przedstawiam propozycje zabaw i zajęć do pracy z dziećmi.
Temat kompleksowy: W krainie muzyki
1. Obejrzyj filmiki prezentujące instrumenty muzyczne , ich wygląd, brzmienie i postaraj się zapamiętać ich nazwy.
https://www.youtube.com/watch?v=f43qSH2Nq9w
2. ,,Instrumenty wokół nas" - zabawa muzyczna - wydobywanie muzyki z przedmiotów codziennego użytku . Zadaniem dzieci jest poszukanie i wybranie jakiegoś przedmiotu, który wydaje interesujący dźwięk np. pokrywka, łyżki, szeleszczące folie itd.
3. ,,Jestem muzykantem" - zabawa przy piosence
Jestem muzykantem, konszabelantem. (dzieci wskazują siebie)
My – muzykanci, konszabelanci. (rozkładają ręce, wskazując innych)
Ja umiem grać, my umiemy grać: (wskazują siebie, a potem innych)
A na czym? A na flecie, fiju fiju... A na flecie, fiju fiju... A na flecie, fiju fiju... A na flecie bęc. (naśladują granie na flecie)
Jestem muzykantem, konszabelantem. (dzieci wskazują siebie)
My – muzykanci, konszabelanci. (rozkładają ręce, wskazując innych)
Ja umiem grać, my umiemy grać: (wskazują siebie, a potem innych)
A na czym? A na bębnie bumtarara, bumtarara... A na bębnie bumtarara, bumtarara... A na bębnie bumtarara, bumtarara... A na bębnie bęc. (naśladują grę na bębnie)
Jestem muzykantem, konszabelantem. (dzieci wskazują siebie)
My – muzykanci, konszabelanci. (rozkładają ręce, wskazując innych)
Ja umiem grać, my umiemy grać: (wskazują siebie, a potem innych)
A na czym? A na trąbce trutututu, trutututu... A na trąbce trutututu, trutututu... A na trąbce trutututu, trutututu...
A na trąbce bęc. (naśladują grę na trąbce)
Jestem muzykantem, konszabelantem. (dzieci wskazują siebie)
My – muzykanci, konszabelanci. (rozkładają ręce, wskazując innych)
Ja umiem grać, my umiemy grać: (wskazują siebie, a potem innych)
A na czym? A na skrzypcach... (I tak dalej wg pomysłu dzieci).
4. Podział instrumentów muzycznych
Kliknij na obrazek aby powiększyć
Zadania dla Jeżyków / ćw. 1 str. 23
5. Zadanie dla chętnych dzieci ,,Mój instrument" - narysuj lub namaluj wymyślony przez siebie instrument ... możecie spróbować go wykonać.